نسیم فرخی
یارب کی آن صبا بوزد کز نسیم آن گردد شمامه کرمش کارساز من
نویسندگان
لینک دوستان

مام مهدی (عج) و مکذّبین

ح.الف

ح. الف. متولد  ١٣١۴ ، سال‌ها قبل از پیروزى انقلاب وارد حوزۀ علمیۀ مشهد مقدس شد. در سال  ١٣۴٢  با همكارى شهید هاشمى‌نژاد كانون بحث و انتقادات دینى را در مشهد تأسیس كرد، كه به دلیل حضور شهید هاشمى نژاد، آن كانون مورد توجه قرار گرفت. در سال  ١٣۴۴  دستگیر مى‌شود، ولى با تعهد به دورى از امور سیاسى، از افراد انقلابى اعلام برائت مى‌كند و ساواك در نامه‌اى او را سالم مى‌خواند. او؛ پس از انقلاب با طرح مسایل تزكیۀ نفس و دیدار با امام زمان به فعالیت‌هایى انحرافى اقدام مى‌كند.

برخى فعالیت‌ها و دعاوى وى

ادعاى واسطۀ فیض حضرت حجت بودن؛

ادعاى مكاشفه؛

وادار كردن افراد به اعتراف به گناهان در برابر وى و نوشتن آن‌ها؛

دستور العمل و كارت رسمى براى سیروسلوك ظاهریت؛

تهیۀ زمینى براى بناى مسجد جمكران در مشهد؛

ادعاى ارتباط دائم و دیدار با امام زمان و انتشار آن‌ها در كتاب‌ها و مجلات؛

  ادعاى مستجاب الدعوه بودن؛

انتشار رسالۀ عملیۀ خود؛

یكى از یاران نزدیك وى نیز اعلام مى‌كند كه: ایشان یك تنه در زمان غیبت براى هدایت مردم حاضر شده است.

دعاوى مطرح شده، عامل جذب افرادى فراوان به تشكیلات او شده است. وى به رغم پذیرش اشتباه‌ها و انحراف‌هایش از سال  ١٣٧٩  همچنان به‌طور گسترده به فعالیت پرداخته است.(20)

 

برخى زمینه‌هاى جذب افراد به طیف ح. الف

تشكیلاتى عمل كردن در مورد تزكیۀ نفس

آن‌ها  ٧  مرحله از استقامت تا عبودیت را تعریف كردند، كه افراد با امتحان كتبى و شفاهى، هر مرحله را گذرانده، با حضور و غیاب در جلسات و انتخاب استادیار و گزارش مرحله‌اى (كه هر عضو در آن قرار دارد) ، در واقع نوعى اطمینان به نفس و احساس شخصیت و موقعیت ممتاز براى افراد ایجاد كرده‌اند. شبیه این تشكیلات و عناوین به اصطلاح مقدس در بابیت و بهاییت و نیز دیگر مدعیان اخیر نیز دیده مى‌شود؛ مثل عنوان حروف حى كه به یاران اصلى على محمد باب داده شده است و هدف، تطمیع و قانع كردن افراد با القاب و عناوین بوده است.

توجه افراطى به خواب و مكاشفه

یكى از یاران ح. الف، گفته است: افراد به بهانۀ خواب، مكاشفه و. . . به منع تحصیل در دانشگاه به‌عنوان وظیفه، و ترك روال منطقى در زندگى وادار مى‌شدند و وجود هواى نفس و شیطان، هم به ضمیمۀ آن رؤیاها زمینۀ برخى ادعاهاى نادرست در امور دینى وى را فراهم مى‌كرد.

رمان‌پردازى و شخصیت‌سازى و دروغ

توسط سران گروه و مریدان، این‌گونه اقدام مى‌شد و مسایل كذب به تدریج با رنگ حقیقت تثبیت مى‌شد. [مانند شخصیت‌سازى به عنوان مجدّد دین و اسلام در قادیانیه و نیز شخصیت مصلح در سودانى]

توجه زیاد به مسایل احساسى و ترویج مطالب سست

احساس بوى عطر معنوى در یك فضا، مشاهدۀ نور، توجه افراطى و خاصّ به عریضه و چاه عریضه و چنین عواملى باعث ایجاد توهم خاصّ در افراد ناآگاه و مریدان نادان مى‌شد. در واقع جهالت به این نكته كه نورانیت و نور معنوى، حالت حسّى ندارد و نورانیت مطرح شده در قرآن و روایات از سنخ دیگر است، سبب گرایش افراد به این ظواهر بى‌اساس شده است.

غفلت و توجه نكردن به وجود تناقض‌ها در رهبرى تشكیلات

اساس كار، تزكیۀ نفس و دورى از خواهش‌هاى نفسانى بوده است، ولى خود سید حسن و برخى یاران اصلى وى عملا در منازل مسكونى بزرگ و گران قیمت به سر برده، گاهى از مسافرت‌هاى خاصّ و تجهیزات ماهواره و نیز روابط غیر اخلاقى نیز مضایقه نمى‌كردند. اما مریدان عادى و غافل، توجهى به این موارد نمى‌كردند، [همان‌گونه كه در بابیت و بهاییت، آموزه‌هایى مثل جست‌جوى حقیقت، دورى از شهوات، عدم دخالت در سیاست و. . . دیده مى‌شود، ولى در واقع با اجبار افراد به پذیرفتن مسایل، و طرد افراد شاكى و نیز همكارى با استعمار و آلودگى به شهوات، رهبران این فرقه‌ها تمام آن آموزه‌ها را نقض كرده‌اند.]

جلوگیرى از تفكر و سؤال و تحقیق در مورد مسائل

براساس گزارش‌ها، پیروان ابتدا با صفا و اخلاصى خاصّ وارد جلسات مى‌شدند و هنگامى كه هیچ تغییر روحى، در خود نمى‌دیدند و اشكال مى‌كردند، در پاسخ مطرح مى‌شد: شما باید تحمل كنید. یا گفته مى‌شد:

مراحل قبلى را درست انجام نداده‌اید. و با این كارها از سؤال و تردید، به اصطلاح، منع شرعى گردیده، آن را نشانۀ عدم خودسازى پیروان جلوه مى‌دادند، [همان‌گونه كه بازگشتگان بهاییت، یا بابیت به عنوان ناقض امر الهى و ناتوان از دیدن حقیقت متهم شده‌اند.]

ضعف علمى

بیش‌تر مطالب آموزش داده شده براساس كتاب‌هاى شخصى سید حسن بود و حتّى استادیاران این طیف، تنها چند كتاب بیش‌تر نخوانده بودند و طلابى كه اطراف وى حاضر مى‌شدند به بى‌رغبتى به تحصیل تشویق مى‌شدند. این ضعف علمى خود باعث مى‌شد كه افراد به دلیل نداشتن قدرت تحلیل و نقد، ادعاهاى ضعیف را، كه مستند به برخى منابع ضعیف هست، بپذیرند.

انحراف‌هاى مالى و اخلاقى

آن‌ها به اسم معنویت و عرفان، توانستند زمین‌هایى تصاحب و درآمدهاى سرشارى از مردم جلب كنند و جاذبۀ خاصى از این لحاظ به عنوان جلوه‌هاى پیشرفت این طیف، براى مردم عادى ایجاد شد. با این توجیه كه اولیاى الهى باید ثروتمند باشند، در ورطۀ تجملات افتادند و گاهى نیز به بهانۀ تدریس و ارشاد زنان و دختران، ارتباطهاى غیر اخلاقى برقرار شد و افراد در یك مسابقۀ دست یافتن به این موقعیت‌هاى نفسانى قرار گرفتند.


منبع: پیچک انحراف: زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گرایش برخی از مردم به مدعیان مهدویت و نیابت در دو قرن اخیر ، جواد اسحاقیان ج 1 صص149-145 به نقل از رجا نیوز





طبقه بندی: تحلیل و بررسی،  مذهبی، 
برچسب ها: تحلیل و بررسی، امام زمان(عج)، مکذبین،  
[ جمعه 14 آذر 1393 ] [ 11:14 ق.ظ ] [ حسین رئیسی ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


یارب کی آن صبا بوزد کز نسیم آن
گردد شمامه کرمش کارساز من

نسیم همواره نمی وزد اما هرگاه بوزد ، فرحبخش است و دلگشا .

نسیم همواره نمی وزد اما هرگاه بوزد ، بر همگان می وزد و همه جا .

نسیم همواره نمی وزد اما هرگاه بوزد ، شکوفاینده است و عطرآگین.

نسیم همواره نمیوزد اما هرگاه بوزد ، عطر خوش دوستی را می پراکند و غم و اندوه را می زداید.

نسیم همواره نمی وزد اما هرگاه بوزد ، گیسوان درختان را پریشان می کند و گلها را به رقص می آورد و در این پریشانی و رقص ، آهنگی از جمعیت خاطر و سکون و آرامش نهفته است.

اینک نسیم فرخی آمده است تا هم پای نسیم صبا بوزد و پیام آور مهربانی ها و دوستیها باشد، اگر دلتان خواست خود را به خنکای این نسیم بسپارید و همپای آن تا دوردستهای محبت و شادمانگی ره بسپارید.

نسیم آمده است تا عطر عشق و محبتتان را در آسمان فرخی بپراکند

اینک این شما و این خنکای نسیم.

بهروز باشید و همیشه بهاری





نسیم فرخی مشتاقانه منتظر بهره گیری از اندیشه های سترگ شما خوبان است
تلفنهای ارتباط

03158534573 : داخلی
09132231292 : همراه
رایانامه
raeesi65@gmail.com

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
http://v2.p2up.ir/user/signup/ref:4424
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic